Inspiratie

De TOT nieuwsbrief van 26 augustus 2015

De Big Data hype is over z’n hoogtepunt heen (hoewel er vast nog interessante berichten over komen), en ik struikel ineens over de artikelen over The Internet of Things. Ik heb er eentje uitgekozen die goed uitlegt wat het is, en een Nederlands initiatief dat afgelopen vrijdag werd gelanceerd. Veel plezier!  » lees verder over De TOT nieuwsbrief van 26 augustus 2015

Uurwerk Online kennismakingsdag op 21 september 2015

Uurwerk Online is het rooster- en urenregistratieprogramma van TOT voor bedrijven in de culturele sector. Het is een compleet instrument voor alles wat met roosters en uren te maken heeft. We hebben het programma gebouwd vanuit onze eigen praktijkervaring, samen met collega’s uit theaters en evenementenbedrijven. En nu is Uurwerk Online klaar om de wereld in te gaan.

Uurwerk Online kennismakingsdag 21 september 2015

Daarom nodigen we je graag uit voor de Uurwerk kennismakingsdag op 21 september 2015 voor collega’s uit de theater-, muziek- en evenementenwereld.  » lees verder over Uurwerk Online kennismakingsdag op 21 september 2015

Culture Geek 2015 – congres over cultuur en digitale media

Culture Geek is een netwerk van, en een congres voor, professionals op het gebied van cultuur en digitale media. Kennisuitwisseling op het snijvlak van marketing en techniek, tussen mensen die zich ervoor inzetten dat de culturele wereld de 21e eeuw kan bijbenen. Culture Geek is het kleine zusje van MuseumNext, jaarlijks congres over het museum van de toekomst, vandaar dat er nogal wat mensen uit de museumwereld zijn. Maar ook film en podiumkunsten zijn vertegenwoordigd.

Culture Geek logo

Culture Geek 2015

De conferentie in Londen op 17 juni is de tweede editie. Op het congres van 2013 spraken onder ander Peter Gorgels van het Rijksmuseum over de toen net nieuwe Rijksstudio website, en Joost Heijthuijsen van het Incubate festival. In 2015 ben ik de enige Nederlandse aanwezige en zijn bijna alle anderen afkomstig uit Engeland.

De lijst met sprekers en deelnemers liegt er niet om: hier komen de mensen die het voortouw nemen op het gebied van digitale ontwikkeling bij elkaar. Het uitzicht op London Eye, Big Ben en de Houses of Parliament is fenomenaal maar kan het vandaag niet winnen van de beelden die de sprekers laten zien, en vooral van hun verhalen.

De oneliners van de dag:

  • Say it every day, at least once: “I don’t know” (dagvoorzitter Emma McLean)
  • It’s better to beg forgiveness, than ask permission (Sarah Ellis)
  • Go fast, break things, it’s the only way forward (Chris Michaels)

Sprekers

Ok, nu ruim baan voor de sprekers: vier vrouwen en drie mannen. De gast uit New York mag beginnen.  » lees verder over Culture Geek 2015 – congres over cultuur en digitale media

Paaspop Academy over Big Data in de entertainmentindustrie

Goed initiatief van Paaspop en de Fontys Academie in Tilburg; de Paaspop Academy. Op 3 april 2015 was de derde editie over Big Data. Uiteraard toegepast op festivals en evenementen. Van theorie naar praktijk.

Paaspop Academy

Festivals en evenementen verzamelen hun eigen Big Data via social media, polsbandjes met chip, apps, websites en online kaartverkoop. Wat kun je met al die data?
» lees verder over Paaspop Academy over Big Data in de entertainmentindustrie

Ticketing Technology Forum 2015

Mobiel

Android verkoopt jaarlijks ruim 3 keer zoveel apparaten als Windows (inclusief PC’s). Mobiel ontwikkelt zich razendsnel tot de belangrijkste internettoegang. Je kunt er niet meer omheen. Als je dat nog niet wist, weet je het na het Ticketing Technology 2015 zeker.

Ticketing Technology Forum 2015

Doe mee, maar doe het wel meteen goed:

  • Afwachten is geen optie meer, dus begin (als je nog niet begonnen bent) vandaag;
  • Zorg dat je flexibel bent (“unexpect the expected”) en weet dat je voorlopig niet klaar bent;
  • Doe het goed: veilig, met goede architectuur en performance;
  • Bouw voor je gebruikers: de verwachtingen zijn hoog, als je app niet meteen voldoet zijn ze weg.

Social media

Het gaat al lang niet meer om de likes en followers. Kwaliteit boven kwantiteit.  » lees verder over Ticketing Technology Forum 2015

Ticketing Technology Forum 2014

18 en 19 maart bezocht ik (Marijcke) het Ticketing Technology Forum in Londen. Hoewel ik aanmerkelijk minder enthousiast was dan in 2013 heb ik toch een aantal zaken mee naar huis genomen.

Ticketing Technology Forum 2014

Voor wie mee wil delen, hier wat snelle opsommingen.  » lees verder over Ticketing Technology Forum 2014

Weblog van Marijcke Voorsluijs

Verwacht op mijn weblog meer dan persoonlijke hersenspinsels. Je vindt er artikelen over onderwerpen waar ik regelmatig vragen over krijg van klanten of collega’s, en mijn highlights van congressen. Komt een post je bekend voor? Dat kan – waarschijnlijk volg je me op LinkedIn, waar ik wekelijks content post waarvan ik denk dat die van waarde is voor de mensen in mijn netwerk.

Congres Westergasfabriek - weblog

Lees de artikelen.

 

Waar wil je heen? De volgende generatie homepage

Onlangs vroeg ik een bevriende marketeer: wat is de volgende generatie homepage? Als antwoord tikte ze vier cijfers in de adresbalk van haar browser: 9292. En pats! daar stond één vraag levensgroot op het scherm: Waar wil je heen?

9292ov

» lees verder over Waar wil je heen? De volgende generatie homepage