Inspiratie

Achtergrond

Voorgeschiedenis

Een opleiding tot organisatiepsycholoog, 10 jaar werkervaring in de theatertechniek, liefde voor theater als motivatie. Het zijn de drie lijnen uit mijn leven die samenkomen in TOT, het bedrijf dat ik in 2002 begon.

Tijdens mijn studie deed ik onderzoek naar politieke besluitvorming en de groepsdenkentheorie van Irving Janis. Verder volgde ik de opleiding tot trainer sociale vaardigheden, met onderwerpen als conflicthantering en groepsdynamica.

Logo Universiteit Utrecht

Studeren

Naast organisatiepsychologie studeerde ik theaterwetenschap aan de Universiteit Utrecht, waarbij ik na de propedeuse voor vakken over dans en kunsttheorie koos. Losse bijvakken volgde ik bij Informatica. In de loop van mijn werkend leven verdiepte ik mijn kennis op het gebied van management, theater- en computertechniek met diverse cursussen, zoals timemanagement, projectmatig werken, marketing, onderhandelingsvaardigheden, hijstechniek en veiligheid, en computertrainingen als Advanced Excel, MS Access, Databases, PowerBI, Python, R, SQL, HTML, MS Visio, en de klassiekers Pascal en Visual Basic. » lees verder over Achtergrond

De start van TOT

Drie uitdagingen en een nieuw bedrijf

In 2000 stopte ik met toeren. Niet omdat ik zo graag de Maglite aan de wilgen wilde hangen, maar omdat er klanten met uitdagende wensen aanklopten die appelleerden aan mijn achtergrond als organisatiepsycholoog.

Technische productie

Wadaiko Ichiro

Van Baasbank & Vos (toen nog Van Baasbank & Baggerman) vroeg na een succesvolle tournee met Wadaiko Ichiro in 1996 of ik hun technisch coördinator wilde worden. Werken met internationale gezelschappen bleek een uitdaging die me past als een handschoen. » lees verder over De start van TOT

Visie – spin in het web

De hartenklop van TOT

Spin in het web van techniek, organisatie en evenement. Alle belangen op één lijn. Heldere voorstellen, praktische ingrepen en doortastend optreden. Dat is de kracht van TOT en daar ligt ook de kern van de diensten van TOT.

Grote lijn en detail

Klassiek-concert-spin-in-het-web

De grote lijn is belangrijk, maar het kleinste detail ook. Neem een concert. De musici en de bezoekers moeten een top avond hebben. Dat kan alleen als de techniek goed ingepland is, maar de sfeer in de foyer, de glimlach van de garderobemedewerker en het bestelgemak op de website spelen net zo goed een rol.  » lees verder over Visie – spin in het web