Inspiratie

Ludiek verzendbericht met verleiding tot aanbeveling

Ook een manier om de klant te laten weten dat de bestelling is verzonden:

3,2,1… Wooosh! Ja hoor, het is ons weer gelukt om uw bestelling op tijd de deur uit krijgen.

Ruim 12 van onze beste medewerkers hebben de bestelling nauwkeurig gecontroleerd, de producten met steriele handschoenen uit de schappen gepakt en op een satijnen kussen gelegd. Daarna heeft onze verpakkingspecialist uit Noorwegen het super netjes ingepakt volgens de hoogste kwaliteitsnormen. Na een fantastisch afscheidsfeestje hebben we het pakketje met z’n allen uitgezwaaid. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Die aardige meneer van de post, waar we het eerder over hadden, heeft ons plechtig beloofd zijn stinkende best te doen om uw bestelling morgen al bij u te bezorgen.

We hopen dat u met veel plezier in onze webwinkel heeft geshopt en van de bestelde producten zult genieten. Hier op kantoor hebben we inmiddels besloten u de eretitel “Klant van het Jaar” te geven en een plaquette met uw naam opgehangen.

Het was een waanzinnige ervaring voor ons allemaal om u van dienst te zijn en we kunnen dan ook niet wachten tot uw volgende bezoek aan <webwinkel>!

Nog een dingetje: zou u na ontvangst van uw bestelling een review op Trusted Shops willen schrijven? Het kost u echt maar een minuutje en u helpt ons onze service op het huidige hoge niveau te behouden. Ja? Echt waar? Te gek, daarom bent u zo bijzonder voor ons.

We missen u nu al, maar we zien elkaar toch snel weer bij uw volgende bestelling? Afgesproken!

Over the top. Natuurlijk. Maar wel een gevalletje ‘je moet maar op het idee komen’. Het idee om zo’n standaard zakelijke mededeling ‘uw pakket is verzonden’ zo in te kleden. Een rechtstreekse verleiding tot aanbeveling. Het valt op. En er wordt over je gepraat. Dus wat is er mis mee?

————————————————————————-

Overigens hoorde ik later dat de webwinkelier in kwestie weliswaar dit soort ludieke mailtjes verstuurt, maar niet reageert op vragen van klanten per mail of op Twitter. Da’s dan weer foute boel.

Welke evenementenorganisator pakt de handschoen op en maakt van standaardcorrespondentie iets bijzonders?