____Voor de Feedburner

Springdance 2012 – The Toxic Exotic Disappearance Act | House – Batsheva Dance Company

Brutaliteit die niets met oorlog te maken heeft

Toxic Exotic Disappearance Act Toxic Exotic Disappearance Act Toxic Exotic Disappearance Act
Op de stoep van de schouwburg wordt gedemonstreerd: Palestina moet vrij, en Israël geboycot. Blijkbaar zien de actievoerders het uitnodigen van de Batsheva Dance Company door Springdance als steun aan de Israëlische regering.  » lees verder over Springdance 2012 – The Toxic Exotic Disappearance Act | House – Batsheva Dance Company

Springdance 2012 – The Rodin Project – Russell Maliphant

Teveel Rodin, te weinig Russell Maliphant

The Rodin Project The Rodin Project The Rodin Project
De in Canada geboren Russell Maliphant is niet de eerste de beste. Hij werkte met beroemde dansmakers, zowel voordat als nadat hij in 1996 zijn eigen gezelschap begon. In 2004 was hij met drie verschillende stukken tijdens Julidans in Amsterdam te zien. Tien jaar na zijn eerste choreografie opent hij het Springdance Festival met The Rodin Project. Deze keer geen liaison met een levende kunstenaar dus, maar met een dode. Maliphant bewondert de Franse beeldhouwer Auguste Rodin al jaren.  » lees verder over Springdance 2012 – The Rodin Project – Russell Maliphant

Get Connected – CRM in de podiumkunsten

Een uitverkocht congres in het Zaantheater. Wat neem je mee naar huis als theater, als producent of als gezelschap?

Get Connected

BPP-directeur Peter Joziasse trapt af:

CRM gaat over het behoud van de 20% van de klanten die 80% van het geld binnenbrengt.

Zo, die zit. Tijd voor de keynote sprekers.  » lees verder over Get Connected – CRM in de podiumkunsten

Waar moet ik mijn bericht posten?

Je kunt er een halve dagtaak aan hebben de wereld en/of je eigen vrienden op de hoogte te houden van wat je doet. Zeker als je op meerdere sociale media actief bent. Waar kun je welk bericht posten, wat zet je op Facebook, wat op Twitter, Google+, LinkedIn, … ?

Via Facebook (jawel …) kwam ik deze geweldige wegwijzer tegen. Neem ‘m met een korreltje zout, maar helemaal onzin is het niet.  » lees verder over Waar moet ik mijn bericht posten?

ICT dient de mens

Gisteren deed ik een bestelling via internet. Ik bereidde me alweer voor op een bezorging van het type “wij bezorgen uw bestelling tussen 07:00 en 19:00, u zorgt maar dat u thuis bent”. Maar vanochtend vond ik tot mijn verrassing dit in mijn mailbox:

Logo PostNL

Beste heer/mevrouw,

Vandaag bezorg ik bij u een pakket van bedrijf XXX met barcode 9AAAAA99999999. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen en vul uw postcode en huisnummer in om te zien hoe laat ik bij u langs kom.  » lees verder over ICT dient de mens

Van het web

Vanuit persoonlijke en professionele interesse ben ik al sinds 1995 actief op het web. Ik durf mezelf daarom wel een digitale wereldburger te noemen.

Digitale wereld - internet

Internet vroeger

In de beginjaren leek internet op een grote verzameling reclamefolders. Websites waren etalages, communiceren deed je via e-mail. En bij het eerste huisstijlontwerp van Jips Company voor TOT in 2002 speelde het web geen rol. Dat is nu bijna niet meer voor te stellen.

Internet nu

Inmiddels is communiceren via het web de normaalste zaak van de wereld en is de complete culturele sector actief op LinkedIn, Twitter en Facebook, maar ook InstagramPinterest, YouTube, TikTok en SnapChat zijn razendsnel ingeburgerd. » lees verder over Van het web

Holland Festival 2011 – Une Flute Enchantée

Opera van het zuiverste water

Une Flute Enchantée Une Flute Enchantée Une Flute Enchantée

Une Flute Enchantée, oftewel Die Zauberflöte. Frans gesproken, Duits gezongen, Nederlands boventiteld. Het paneel met de titels hangt, o wat een feest, tussen de lampen boven het toneel in plaats van helemaal vooraan, zodat ook de voorste rijen zonder nekkramp het verhaal kunnen volgen. De Franse teksten zijn een luchtig commentaar op de gezwollen Duitse liedteksten. Het verhaal is al serieus genoeg.  » lees verder over Holland Festival 2011 – Une Flute Enchantée

Holland Festival 2011 – Nya van Abou Lagraa

Breakdance in een keurslijf

Nya Nya Nya

De grote zaal van de Stadsschouwburg Amsterdam zit lekker vol. Een qua leeftijd, kledingstijl en huidkleur gemêleerd publiek. De voorstelling is aangekondigd als “een project dat een brug wil slaan tussen noord en zuid, tussen subcultuur en gevestigde cultuur.” Aan het publiek zal het niet liggen. Een strak beeld: zwarte coulissen, een witte vloer en een witte achtergrond met vier witte lichtvlakken. Een onbeschreven blad waarop van alles mogelijk is.  » lees verder over Holland Festival 2011 – Nya van Abou Lagraa