____Voor de Feedburner

Selectie en implementatie van een planningsprogramma

Voor het verhuren van zalen, al dan niet in combinatie met het programmeren van voorstellingen, is allerlei software in de handel. Het ene planningsprogramma wordt geleverd door een groot bedrijf, het andere door een kleine organisatie. De een heeft 500 klanten, de ander 35. De een is een webapplicatie, de ander vereist installatie op een eigen server en lokale werkstations. Het ene programma heeft een ijzeren logica die je dwingt tot een bepaalde aanpak, het andere is juist heel flexibel en volledig configureerbaar. “Welke moet ik kopen?” is een vraag die me vaak wordt gesteld.

» lees verder over Selectie en implementatie van een planningsprogramma

BV ja of BV nee

Regelmatig vragen ZZP-ers me waarom ik een BV heb, en of zij er ook een zouden moeten beginnen. Ik deel graag mijn afwegingen. Mijn BV bestaat sinds 2005 en ik vind het een van mijn betere beslissingen, maar vind daarom nog niet dat iedereen aan de BV moet.

Belastingen

Startkapitaal

De regels op dit punt zijn aan verandering onderhevig. Sinds 2012 kun je zonder startkapitaal een BV beginnen. Maar ook als je met startkapitaal begint, ben je dat niet ‘kwijt’, maar je koopt aandelen in je eigen bedrijf. Dus dat een BV een smak geld zou kosten is onzin. » lees verder over BV ja of BV nee

Backstage Mystery Guest Review – over gastvrijheid achter de schermen

Service- & Kwaliteit voor De Tweede Gast

Een theater ontvangt dagelijks twee gasten. De Eerste Gast komt door de voordeur: het publiek. De Tweede Gast komt door de zijdeur: het gezelschap van die dag. Beide gasten verdienen service. Er zijn minder Tweede Gasten dan er Eerste Gasten zijn, maar het theater heeft wel met bijna elke Tweede Gast een langetermijnrelatie.

Over de service aan de eerste gast gaat de Mystery Guest Review, die door het bedrijf Mystery Review al bij heel wat theaters is uitgevoerd om de service ‘aan de voorkant’ te optimaliseren. Om de service aan de tweede gast aan de tand te voelen ontwikkelde Mystery Review met input van TOT de Backstage Mystery Guest Review.  » lees verder over Backstage Mystery Guest Review – over gastvrijheid achter de schermen