Inspiratie

Dan moet je niet bij mij zijn…

Op deze foto zie je, tijdens de Ticketing Professionals Conference, mijn Engelse collega Andrew Thomas vertellen over de drie dingen waar hij in zijn praktijk als consultant het meest tegenaan loopt als hij zijn klanten helpt om een nieuw systeem uit te zoeken.

1. Hem vragen een slechte beslissing te onderbouwen die al genomen is.
2. Hopen dat de leverancier al het werk doet zonder dat jij als klant zelf in actie hoeft te komen.
3. Focus op wat een systeem doet in plaats van op wat jij wilt bereiken

Natuurlijk herken ik deze punten, in meer of mindere mate. Als je dit zoekt als organisatie moet je dus niet bij mij zijn. Maar dat wist je natuurlijk al. Wanneer je wél bij mij moet zijn?

1. Als je open staat voor vernieuwing, en voor onverwachte uitkomsten
2. Als je bereid bent een sterk en enthousiast projectteam te vormen met sleutelfiguren uit je organisatie
3. Als je graag eerst naar je doelen kijkt en pas daarna naar hoe je die met behulp van een systeem kunt realiseren

Maar dat wist je natuurlijk ook al :).

ticketing professionals conference