Inspiratie

Backstage Mystery Guest Review – over gastvrijheid achter de schermen

Service- & Kwaliteit voor De Tweede Gast

Een theater ontvangt dagelijks twee gasten. De Eerste Gast komt door de voordeur: het publiek. De Tweede Gast komt door de zijdeur: het gezelschap van die dag. Beide gasten verdienen service. Er zijn minder Tweede Gasten dan er Eerste Gasten zijn, maar het theater heeft wel met bijna elke Tweede Gast een langetermijnrelatie.

Over de service aan de eerste gast gaat de Mystery Guest Review, die door het bedrijf Mystery Review al bij heel wat theaters is uitgevoerd om de service ‘aan de voorkant’ te optimaliseren. Om de service aan de tweede gast aan de tand te voelen ontwikkelde Mystery Review met input van TOT de Backstage Mystery Guest Review. 

Wie is De Tweede Gast?

Zoals gezegd: De Tweede Gast is het gezelschap. In de periode voorafgaand aan de dag van het bezoek is De Tweede Gast de tourmanager, de productieleider of de inspiciënt. Op de dag van het bezoek zijn het behalve deze drie ook de technicus, de kleedster, de chauffeur, de cateraar, de orkestbode, en uiteraard: de artiest.

De Backstage Mystery Guest Review meet de volgende onderwerpen:

  • de gast zoekt informatie over het theater;
  • contact tussen gast en theater per telefoon en e-mail;
  • het theater ontvangt de gast op de dag van de voorstelling;
  • de gast zoekt de weg in het theater;
  • de sfeer achter de schermen;
  • de faciliteiten backstage;
  • de artiestenfoyer en de kleedkamers;
  • de gang van zaken rond de voorstelling;
  • het theater gaat in op de bijzondere wens van de gast.

De Backstage Mystery Guest komt mee met een gezelschap, geeft oren en ogen goed de kost en helpt het theater achter de schermen dezelfde gastvrijheid uit te stralen als aan de voorkant.