Podiumkunsten

Kaartverkoopprogramma kiezen

De basis

Elk kaartverkoopsysteem kan kaartjes verkopen. En nog wel wat meer ook.

Je kunt bijvoorbeeld:

  • elke activiteit voorzien van standaardprijzen;
  • voor een zaal, evenement of ruimte een maximum aantal bezoekers opgeven;
  • blokkades invoeren voor genodigden of in verband met de zichtlijnen;
  • aan de kassa en online kaarten verkopen;
  • adresgegevens van de bezoekers registreren. 

Geavanceerde functies

Maar als je meer wilt, voldoen niet alle programma’s aan je wensen. Bedenk daarom van tevoren zo precies mogelijk wat je nodig hebt. Vraag je af of je bijvoorbeeld deze dingen nodig hebt in je kaartverkoopsysteem:

  • geplaceerde verkoop, dat wil zeggen genummerde stoelen;
  • verkoop van groepstickets, series en abonnementen;
  • verkoop per dagdeel, bijvoorbeeld voor een populaire tentoonstelling;
  • vaste kortingen en toeslagen voor groepen bezoekers;
  • upsell: aanbieden van maaltijden en andere extra’s bij de kaartverkoop;
  • dynamic pricing: het aanbod bepaalt de prijs;
  • eigen stoelkeuze voor de online besteller;
  • zelf printen van toegangskaarten door de bezoeker;
  • scannen van kaarten aan de deur;
  • link tussen bezoeker en Facebook- of Twitterprofiel;
  • donatiegegevens en loyaliteitsprogramma’s.

Is een kaartverkoopprogramma kiezen moeilijk?

Je eerste kaartverkoopprogramma koop je niet zomaar. TOT heeft vaker met het bijltje gehakt, stelt scherpe vragen en geeft je handige tips.

Blader door een aantal van de programma’s die TOT kent. Klik bij de trefwoorden op een programma of leverancier om te lezen wat het programma kan en wat TOT ervan vindt. Of neem contact op voor een goed gesprek.