Applicaties

Een ‘echt’ CRM-programma

Als je een kaartverkoopsysteem, evenementenplanningsprogramma of e-mailapplicatie hebt met een goede CRM-functie of als je met Outlook en Excel prima uit de voeten kunt, moet je het in eerste instantie vooral daarbij laten.

Wanneer koop je dan wél een apart CRM-programma? 

Bijvoorbeeld:

  • als je geen kaartverkoop– of evenementenplanningsprogramma hebt;
  • als je software niet al je CRM-wensen vervult;
  • als je alle adressen uit het hele bedrijf, dus inclusief personeel, VIP’s, pers en directierelaties, op één centrale plaats wilt hebben;
  • als je de adressen uit je programma niet op een veilige manier kunt delen met andere afdelingen.

Centraal

Het is natuurlijk jammer als een adreswijziging op meerdere plaatsen moet worden doorgevoerd. En bijzonder slordig als een relatie nog post krijgt op het oude adres omdat niet alle afdelingen de wijziging hadden verwerkt in hun adressenbestand. Dus als je een CRM-programma koopt, haal dan zoveel mogelijk collega’s over hun eigen adressenlijsten op te doeken en in het systeem te gaan werken.

Koppelingen

Niet alle adressenbestanden kunnen zomaar vervallen. Een planningsprogramma heeft eigen adressen nodig. Maar misschien zijn slimme koppelingen wel mogelijk, zodat elk adres bewerkt kan worden door de aangewezen persoon, waarna de wijziging automatisch wordt doorgevoerd op andere plaatsen waar hetzelfde adres voorkomt.

Het is vaak ingewikkelder dan je denkt om adressenbestanden te koppelen. Op de ene plek zijn postcode en plaats gescheiden, in het andere programma staan ze in hetzelfde veld. En als een adres op twee plaatsen staat, waar mag het dan bewerkt worden, hoe voorkom je dat het op de andere plaats wordt bewerkt? Hoe zorg je voor een sluitende synchronisatie?

TOT kent allerlei varianten. Neem contact op voor een gesprek met een expert.